קבוצת הכדורגל מכבי חיפה

הסניף החיפאי של אגודת הספורט 'מכבי' מחזיק בנציגות בלא פחות מ-12 ענפי ספורט שונים, בינהם שחמט וכדור מים. אולם, אין ספק שהנציגויות הבולטות והמפורסמות ביותר הן קבוצת הכדורגל וקבוצת הכדורסל של הגברים. מדובר בשני מועדוני ספורט מעוטרים ומכובדים, שניתן למצוא בכותרות של כל אתר חדשות ישראלי.

הטקסט שלפניכם יעסוק בקבוצת הכדורגל של מכבי חיפה. בטקסט תוכלו למצוא מידע רב ומעניין על הקבוצה. למשל, למה מכבי חיפה משחקת במדים ירוקים? למה האצטדיון של מכבי חיפה קרוי על שם סמי עופר? ומה ההבדל בין 'הקופים הירוקים' לבין 'אינפרנו ורדה'? את כל התשובות תוכלו למצוא ממש בטקסט שלפניכם.

מכבי חיפה – אצטדיון ומדים

קבוצת הכדורגל מכבי חיפה, כמו קבוצת הכדורסל, ידועה במדים הירוקים שלה. הצבעים הרשמיים של המועדון הם ירוק, לבן ושחור. כמו כל מועדוני הספורט של אגודת הספורט 'מכבי', בתחילת המאה ה-20 צבעי המדים היו כחול ולבן. בשנות ה-50, כחלק ממסע גיוס תרומות בארצות הברית, הוענקו לקבוצה מדים בצבעי ירוק ולבן. הקבוצה הגיעה להישגים במדים הללו – והצבעים התקבעו.

עד שנת 2014, שיחקה מכבי חיפה באצטדיון 'קריית אליעזר'. אף על פי שלאורך השנים האצטדיון נחשב כמתקן ספורט איכותי – ויעידו על כך מערכות הניקוז ומשטח הדשא שלו – עם תחילת שנות ה-2000 הגיעה ההבנה למועדון ולעירייה כי יש לשדרג את מגרש הכדורגל המרכזי בעיר. בניית האצטדיון החדש מומנה על ידי העירייה, הטוטו והמשפחה החיפאית המילארדרית – משפחת עופר.

ארגוני האוהדים של מכבי חיפה

החל משנת 2002, ארגון האוהדים המרכזי של מכבי חיפה אימץ את השם 'הקופים הירוקים'. ארגון האוהדים מארגן תצוגות עידוד הן במשחקי כדורגל והן במשחקי כדורסל של מועדוני הספורט של מכבי חיפה. בשנת 2010 הוקם ארגון אוהדים נוסף, ה-'אינפרנו ורדה', שעובד בשיתוף פעולה עם ארגון 'הקופים הירוקים'.

על אף שמדובר באוהדים שהמסירות שלהם לקבוצה לא עומדת בספק, ארגון 'הקופים הירוקים' לא חושש להביע עמדות חריפות כנגד ההנהלה וצוות האימון. מכבי חיפה, בדומה לבית"ר ירושלים, ידועה בפיזור הרחב של האוהדים שלה ברחבי הארץ. כתוצאה מכך, לצד הגרעין הקשה של 'הקופים הירוקים' – תוכלו למצוא עוד כמות מכובדת של אוהדי מכבי חיפה בכל משחק של הקבוצה בישראל.

היסטוריית הזכיות ושחקנים מפורסמים של מכבי חיפה

מכבי חיפה בכדורגל הוא אחד ממועדוני הכדורגל הכי מעוטרים בישראל. לקבוצה יש ארגון גביעים עמוס ושופע – 14 אליפויות בליגת העל, 6 זכיות בגביע המדינה ועוד 5 זכיות בגביע הטוטו. למכבי חיפה יש גם היסטוריה ארוכה ומפוארת של הופעות מכובדות במסגרות אירופאיות, כולל ניצחון היסטורי על הקבוצה האיטלקית המיתולוגית, יובנטוס, בעונת 22/23.

גם השחקנים של מכבי חיפה זכו להכרה רחבה בישראל ובעולם. בין השמות הכי גדולים שלבשו את המדים הירוקים – לבנים ניתן למצוא את יוסי בניון, אלון חרזי, ראובן עטר, דקל קינן והשוער ניר דוידוביץ'.

סיכום

לסיכום, למועדון הכדורגל מכבי חיפה יש היסטוריה ארוכה ומפוארת. הקבוצה משחקת באצטדיון הכי מפואר וגדול בישראל – אצטדיון סמי עופר. האצטדיון נקרא על שם ראש משפחת עופר, משפחת מיליארדרים חיפאית שתרמה לבניית האצטדיון. מכבי חיפה זכתה אף לסיקור בעיתוני הספורט בעולם סביב ההופעה שלה בליגת האלופות בעונת 22/23.

בראש הקבוצה עומד הבעלים המיתולוגי, יעקב שחר, שמנהל את המועדון כבר משנת 1992. ארגון האוהדים של הקבוצה, 'הקופים הירוקים', ידוע במסירות שלו – לצד הגינויים החריפים שהוא קורא כנגד ההנהלה בעונות פחות מוצלחות. אין ספק שמדובר באחד ממעודני הספורט הכי גדולים והכי חשובים בישראל – אם תרצו ואם לאו.

תוכן עניינים

פוסטים קשורים

דילוג לתוכן