קבוצת הכדורסל מכבי חיפה

מכבי חיפה היא קבוצת כדורסל ששייכת לאגודת מכבי חיפה. הקבוצה משחקת במסגרת הליגה הלאומית, והיא אחת מ- 8 הקבוצות שייסדו את ליגת המבחן הראשונה ב- 1954. הקבוצה התמודדה 4 פעמים במסגרת הפיינל פור של ליגת העל, 3 פעמים מתוכן הגיעה הקבוצה לגמר וסיימה כסגנית האלופה, ובעונת 2012/2013 זכתה הקבוצה באליפות ראשונה.

 

ההיסטוריה של מכבי חיפה

קבוצת הכדורסל מכבי חיפה היא אחת מקבוצות הכדורסל הוותיקות בישראל, והיא היתה אחת מ- 8 הקבוצות שייסדו את ליגת המבחן ב- 1954. הקבוצה העפילה בתחילת שנות ה- 70 ובאמצע שנות ה- 80 לגמר גביע המדינה בכדורסל, והפסידה פעמיים למכבי תל אביב בקרב על הגביע. בשנות ה- 80 הקבוצה השתייכה לצמרת הכדורסל הישראלי, כאשר בין השחקנים ששיחקו בה ניתן למנות את: דורון שפע, עדי גורדון, אסף ברנע, ועוד. הקבוצה ירדה לליגה הלאומית וחזרה לליגה הבכירה מספר פעמים.

בשנת 1999 נעשה ניסיון כושל לאחד את קבוצות הכדורסל של מכבי והפועל חיפה. בתחילת שנות ה- 2000 הקבוצה סיימה במקום ה- 4 בליגת העל, ובנוסף הקבוצה הגיעה פעמיים לחצי גמר הפיינל פור בו הפסידה פעמיים למכבי תל אביב. מאמן הקבוצה בשנים אלו היה אפי בירנבוים, ובין שחקניה היו קורי גיינס וסטנלי ברנדי. הקבוצה פורקה לאחר עונת 2004/2005 מסיבות כלכליות.

 

הקמה מחדש

הקבוצה הוקמה מחדש ובשנת 2007 הצליחה לעלות לליגה הלאומית. לפני עונת 2007/2008 הגיע למועדון ג'ף רוזן, משקיע אמריקאי, שהשקיע בקבוצה כסף רב. רוזן אף החתים בקבוצה את אקס מכבי תל אביב דיון תומאס והקבוצה הצליחה לענות לליגת העל בסוף אותה עונה, לאחר ניצחון על ברק נתניה שסיימה את העונה במקום הראשון בטבלה. הקבוצה סיימה את עונת 2008/2009 במקום השלישי בליגה, הדיחה את קבוצת בני השרון ברבע גמר הפלייאוף, ואת הפועל ירושלים בחצי הגמר. הקבוצה הגיעה לגמר הפלייאוף בעונתה הראשונה בליגה, ובפעם הראשונה בהיסטוריה של הקבוצה. הקבוצה הפסידה למכבי תל אביב. הישג היסטורי נוסף באותה עונה היה העפלה לגמר גביע המדינה בו הפסידה הקבוצה להפועל חולון. לאחר כמה שנים ללא הישגים מיוחדים זכתה הקבוצה באליפות היסטורית לראשונה בתולדותיה לאחר שניצחה בגמר הפלייאוף את מכבי תל אביב. מאמן הקבוצה באותה עונה היה בראד גרינברג, ובין השחקנים בקבוצה זו ניתן למנות את גל מקל, דונטה סמית, עידו קוז'יקרו וכוכבים נוספים. גם בעונה זו הקבוצה הגיעה לגמר גביע המדינה, אך הפסידה שוב במשחק הגמר. בעונה הבאה שיחקה הקבוצה ביורוקאפ והעפילה לשלב 32 האחרונות. בליגה סיימה הקבוצה במקום השני, אך הפסידה בגמר הפלייאוף למכבי תל אביב. בעונות הבאות המשיכה חיפה לשמור על מיקומה בצמרת ובעונת 2016/2017 היתה לקבוצה הראשונה בהיסטוריה של ליגת העל שדורגה במקום ה- 8 בטבלה עם סיום העונה, והדיחה את הקבוצה שסיימה במקום הראשון בטבלה – הפועל חולון. הקבוצה ניצחה את מכבי תל אביב בחצי גמר הפיינל פור, אך בקרב על האליפות הפסידה להפועל ירושלים. לאחר 10 עונות ירדה הקבוצה לליגה הלאומית, ושבה מייד לליגת העל לאחר עונה אחת. בסוף עונת 2020/2021 ירדה הקבוצה שוב  לליגה הלאומית, וג'ף רוזן עזב את הקבוצה. במהלך השנים שיחקה הקבוצה גם במסגרות אירופיות שונות כמו גביע המחזיקות, גביע קוראץ, היורוצ'לנג', הליגה הבלקנית ועוד.

לסיכום

מכבי חיפה היא אחת מקבוצות הכדורסל הוותיקות והמפוארות בישראל. אין ספק שחסרונה של הקבוצה שזכתה באליפות המדינה לפני עשור בדיוק מוגש בליגת העל, ואין גם שום ספק שמדובר בעניין של זמן עד שהיא תחזור למאבקי הצמרת.

 

תוכן עניינים

פוסטים קשורים

דילוג לתוכן