קבוצת הכדורגל ביתר חיפה (ליגה ב צפון)

בית"ר חיפה היא קבוצת כדורגל מן העיר חיפה. נכון לעונת 2022/2023 הקבוצה משחקת בליגה ב' צפון, אחרי שהעפילה מליגה ג' בסוף עונת 2019/2020. יעקב עיני הקים את הקבוצה בשנת 1939 והיא משחקת באצטדיון אבי רן בחיפה. הבעלים של הקבוצה הוא חזי עייני, יושב ראש הקבוצה הוא אבי ליטמן, ומאמן הקבוצה כיום הוא אורן זילכה.

 

ההיסטוריה של בית"ר חיפה:

קבוצת הכדורגל בית"ר חיפה נוסדה בשנת 1939 על ידי יעקב עיני. עם סיומה של עונת המשחקים 1982/1983 הצליחה הקבוצה להעפיל לליגה הארצית, אז ליגת הכדורגל השנייה בטיבה בישראל, לאחר שסיימה עונה שלמה בה לא ספגה הקבוצה אף הפסד. הקבוצה שיחקה בשנים 1986-1984 בליגה הארצית, כאשר בעונה הראשונה שלה בליגה זו סיימה הקבוצה את העונה במקום ה- 9 בטבלת הליגה. מדובר על הישג היסטורי, שנחשב עד היום להישג הגדול ביותר בתולדותיה של קבוצת בית"ר חיפה. באותה עונה נערכו שני משחקי דרבי חיפאי היסטוריים נגד היריבה באדום, הפועל חיפה, כאשר במשחק אחד הפסידה בית"ר חיפה, ובמשחק השני היא גברה על הפועל חיפה בזכות שער של יוסי ליפשיץ, ששיחק קודם לכן בקבוצת הפועל חיפה. בעונה הבאה ניצלה הקבוצה במחזור המשחקים האחרון מירידה לליגה א', ובעונה השלישית והאחרונה בליגה הארצית סיימה הקבוצה את העונה במקום האחרון בליגה לאחר שניצחה רק פעמיים במשך כל העונה, כאשר גם שני הניצחונות הללו הגיעו לאחר שנקבעה הירידה המעשית לליגה א. בשנת 1986 אימן את הקבוצה המאמן אלי גוטמן, לימים אחד מבכירי המאמנים של הכדורגל הישראלי. בית"ר חיפה שיחקה עוד 4 עונות בליגה א', ובסוף עונת 1989/1990 ירדה הקבוצה לליגה ב', וכמה שנים מאוחר יותר ירדה הקבוצה לליגה ג'. בסוף עונת 2002 עלתה הקבוצה לליגה ב'. לאחר 4 עונות בליגה ב', בסיום עונת 2005/2006, היתה הקבוצה במקום השני בטבלה, והיא התמודדה על המקום בליגה א' מול הקבוצות עירוני אום אל פאחם ומכבי טמרה. הקבוצה הצליחה לגבור על שתי היריבות וחזרה לשחק בליגה א' לאחר 16 שנים. שנתיים לאחר מכן ירדה הקבוצה שוב לליגה ב'. בסוף עונת 2016/2017 ירדה הקבוצה פעם נוספת לליגה ג', ובסוף עונת 2019/2020 חזרה הקבוצה לליגה ב', וכיום היא משחקת במסגרת ליגה ב' צפון.

 

כדורגל ודו קיום

בכל הקבוצות השונות של מועדון בית"ר חיפה ישנו שילוב של שחקנים יהודים מכל העדות והמגזרים, מוסלמים, בדואים, נוצרים, ודרוזים. מדובר אמנם על קבוצה קטנה וצנועה, אך כזו שבתוכה מתנהל דו קיום אמיתי ומופלא. רוב השחקנים ובעלי התפקידים בקבוצה ממלאים את תפקידים בהתנדבות מלאה. האווירה בקבוצה מיוחדת, וברור לכל מי שקשור לקבוצה שלא מדובר בעוד מועדון כדורגל קטן. בקבוצה יש התחשבות באורח החיים של כל השחקנים, והיא נרשמה כקבוצה דתית על מנת שגם שחקני הקבוצה שמקפידים על שמירת שבת יוכלו לקחת חלק במשחקי הקבוצה.

 

סיכום

בית"ר חיפה היא אולי לא קבוצת הכדורגל הכי עשירה, נוצצת, או מוכרת במדינת ישראל. אין ספק שישנן קבוצות כדורגל אחרות עם היסטוריה מרשימה יותר, כאלו שעברו בהן שחקנים גדולים יותר ומאמנים מפורסמים יותר, וכמובן כאלו שארון הגביעים שלהן עמוס הרבה יותר. אבל אחרי כל זה, ברור שבבית"ר חיפה יש משהו מיוחד שאין בשאר הקבוצות האחרות. מדובר על קבוצה קטנה, חמה ושכונתית. כזו שכל אחד בה מכיר את כל האחרים, ששחקני הנוער והבוגרים מחוברים, שהאוהדים הם אוהדים אמיתיים, וגם כזו שמצליחה לקיים בתוכה דו קיום אמיתי ומשמעותי בחברה הישראלית. יאללה חיפה!

תוכן עניינים

פוסטים קשורים

דילוג לתוכן