אומרים על ישראלים שהם חכמים, שהם חוצפנים או שהם ישירים – אבל בדרך כלל לא מתייחסים לספורטיביות שלהם. יחד עם זאת, למרבית הישראלים יש קשר ואף חיבה למועדון ספורט כזה או אחר, בדרך כלל לאחד ממועדוני הכדורגל הגדולים (מכבי תל אביב, בית"ר ירושלים ומכבי חיפה).

בעיר חיפה יושבים כמה ממועדוני הספורט המקצועני הגדולים בארץ בתחומם. לעיר חיפה יש גם היסטוריה עשירה בקידום הספורט הישראלי וייצוגו בעולם. בטקסט שלפניכם תוכלו לקרוא על שלוש קבוצות ספורט בעיר חיפה, על הקשר ביניהן.

מכבי חיפה בכדורגל

מכבי חיפה היא אחד ממועדוני הפאר של הליגה הישראלית. עם 14 אליפויות בליגת העל (ועוד 9 סגנויות), קרוב ל-20 הופעות בגמר גביע המדינה וכמה ועוד תארים רבים נוספים. מכבי חיפה חתומה גם על כמה מההופעות הכי מרשימות של קבוצה ישראלית במסגרת אירופאית – כמו הניצחון על יובנטוס האיטלקית בליגת האלופות בעונת 22/23.

מכבי חיפה הייתה בית לכמה מהשחקנים הישראלים הכי מצליחים בהיסטוריה, כמו אלון חרזי, יוסי בניון וראובן עטר. נשיא המועדון מאז 1992, יעקב שחר, לא מהסס להשקיע בקבוצה כספים רבים על מנת להביא תוצאות. ארגון האוהדים של הקבוצה נקרא 'הקופים הירוקים', על שם צבע מדי הקבוצה.

הפועל חיפה בכדורגל

אף על פי שמועדון הכדורגל הבכיר בחיפה הוא ללא ספק מכבי חיפה, אי אפשר שלא להזכיר את הפועל חיפה. הפועל חיפה היא אחת מקבוצות הכדורגל הראשונות בארץ בכלל, ובאגודת הספורט 'הפועל' בפרט. צבעי מדי הקבוצה הם אדום ושחור, וסמל הקבוצה הוא כריש – מה שנתן להם את כינויים בקרב חובבי הספורט.

הפועל חיפה ידעה עליות ומורדות רבות לאורך השנים, מאז הוקמה ב-1924. בשיא ההצלחה שלה, זכתה הפועל חיפה באליפות הליגה (בעונת 98/99) ואף שיחקה במוקדמות ליגת האלופות. אולם, הפועל חיפה מצאה את עצמה למשך תקופות ארוכות בליגות המשנה, בעיקר בשל קשיים כלכליים.

הדרבי החיפאי

נכון לעונת 22/23, גם מכבי חיפה וגם הפועל חיפה משחקות שתיהן בליגת העל בכדורגל. המשמעות היא שאחת לכמה זמן שוב חוזר הדרבי החיפאי. בין מכבי חיפה לבין הפועל חיפה ישנה יריבות ארוכת שנים, וכל משחק בין שתי הקבוצות מביא את המתח הזה לידי ביטוי. בהסתכלות היסטורית, מכבי חיפה ניצחה את מרבית המפגשים בין שתי הקבוצות.

העובדה הזו אף מתחדדת בהסתכלות על משחקי הדרבי החיפאי שהתקיימו במסגרת גביע המדינה. כל דרבי חיפאי מוציא מארגוני האוהדים של שתי הקבוצות הרבה מאוד יצירתיות, לצד הרבה מאוד אמוציות. לכן ניתן לצפות לתצוגות עידוד מרשימות בכל משחק, אך גם לעימותים בין אוהדים.

מכבי חיפה בכדורסל

אי אפשר לדבר על קבוצות ספורט בחיפה בלי להזכיר את מכבי חיפה בכדורסל. כמו אחותה מהכדורגל, גם היא משחקת בירוק – וארגון האוהדים שלה הוא 'הקופים הירוקים'. מכבי חיפה זכתה בליגת העל בכדורסל פעם אחת בלבד, בעונת 12/13.

סיכום

לסיכום, למרות שמדינת ישראל שלחה לאולימפיאדה כמה וכמה נציגים שחזרו עם מדליות, ספורט הוא לא הצד החזק שלה. יחד עם זאת, זה לא אומר שישראלים לא אוהבים ספורט, כפי ניתן לראות ביציעים המלאים במשחקי הכדורגל והכדורסל של הקבוצות הבולטות בארץ.

שלוש קבוצות ספורט מרכזיות יושבות בחיפה – מכבי חיפה בכדורגל, הפועל חיפה בכדורגל ומכבי חיפה בכדורסל. לכל אחת מהקבוצות יש היסטוריה עשירה ומפוארת. הדרבי החיפאי בכדורגל, בין מכבי לבין הפועל, הוא תמיד משחק ששווה לצפות בו – ולו רק בשביל תצוגות העידוד המרשימות של האוהדים משתי הקבוצות. אנו ממליצים להגיע לאצטדיון סמי עופר לדרבי החיפאי לחוויה מלהיבה.