הפועל חיפה בכדורגל

בסיפור של הפועל חיפה יש הכל – התאגדות עממית, אוויר פסגות, התרסקות אדירה, שיקום ומלחמת אחים. כשהאדם הממוצע חושב על כדורגל בחיפה, הוא כנראה חושב על מכבי חיפה. אבל אל תפספסו את היריבה הקטנה אך מכובדת – הפועל חיפה. קבוצת הכדורגל של הפועל חיפה היא רק מועדון ספורט אחד מתוך שישה, הקיימים תחת הסניף החיפאי של אגודת הספורט 'הפועל'.

הפועל חיפה הוא אולי לא איגוד הספורט הגדול בכרמל, אבל אין ספק שיש לו הרבה נשמה. אז מה אתם באמת יודעים על הכרישים? ומה ההבדל בין הפועל חיפה ובין הפועל "רובי שפירא" חיפה? את התשובות לכל השאלות הללו תוכלו למצוא ממש כאן, בטקסט שלפניכם.

ההיסטוריה וההווה של הפועל חיפה בכדורגל

הפועל חיפה הוקמה כבר בשנת 1924. המועדון היה אחד ממייסדי אגודת ספורט 'הפועל'. עד שנות ה-80 הייתה הפועל חיפה אחד ממועדוני הכדורגל הבכירים בישראל, ולארון הגביעים של המועדון נוספו 3 גביעי אליפות המדינה ועוד 3 גביעי סגנות. עד שנות ה-90 המועדון חווה תקופה קשה, עד כניסתו של רובי שפירא למועדון.

רובי שפירא הביא כסף רב, לצד התנהלות מקצועית נבונה, למועדון. התוצאה הייתה אליפות בליגת העל, גביע מדינה ועוד שני גביעי סגנות בגביע המדינה, וזכייה בטורניר 'אלוף האלופים'. לאחר מותו של רובי שפירא, נכנס המועדון לסחרחורת כלכלית שהשפיעה על ביצועי הקבוצה. המצב השתנה עם כניסתו של יואב כץ לתפקיד בעלי הקבוצה בשנת 2004.

הדרבי החיפאי – הפועל חיפה נגד מכבי חיפה

אי אפשר להזכיר את הפועל חיפה בלי להזכיר את היריבה המושבעת שלה – מכבי חיפה. היריבות בין אגודות הספורט לא ייחודית לחיפה, כמובן. משחקי דרבי משמעותיים ניתן לקראות גם בתל אביב בין מכבי תל אביב בכדורגל ובכדורסל ובין הפועל תל אביב בהפועל ובכדורסל. בעבר היה ניתן לראות מתיחות דומה גם בירושלים, אך מכבי ירושלים "איבדה גובה" לפני עשרות שנים.

חיפה הייתה נחשבת "עיר הפועלים", וההיסטוריה שלה מלאה באזכורים לארגוני עובדים חזקים, ייצוג משמעותי להסתדרות ועוד. יחד עם זאת, בהיבט ההיסטורי, קבוצת הכדורגל המעוטרת יותר (ובעלת מספר האוהדים הגדול יותר) היא דווקא מכבי חיפה. נכון לסוף שנת 2022, מכבי חיפה היא עדיין הקבוצה הבכירה בחיפה.

הפועל חיפה בכדורגל והפועל "רובי שפירא" חיפה

הפועל חיפה הוקמה בפסח בשנת 1924, אך בשנת 2014 – 90 שנה לאחר מכן – המועדון חווה זעזוע עמוק. קבוצת אוהדים שהתנגדו לשיטות הפעולה וההתנהלות של בעלי הקבוצה, יואב כץ, הקימו קבוצת כדורגל חדשה.

אותם האוהדים הכריזו על עצמם כממשיכי הדרך האמיתיים של הפועל חיפה ההיסטורית. הקבוצה אמנם רשומה בפנקסי ההתאחדות הישראלית לכדורגל בתור "מועדון ספורט חיפה/רובי שפירא", אך מוכרת בציבור כ-'הפועל "רובי שפירא" חיפה'. הקבוצה משחקת, נכון לסוף שנת 2022, בליגה ב' (שלוש ליגות מתחת לליגת העל, שם משחקת הפועל חיפה).

סיכום

לסיכום, כולם יסכימו שהפועל חיפה הוא מועדון עם הרבה לב ונשמה, שיודע להתגבר על משברים ותקופות קשות. מאז שנת 1924 הפועל חיפה מציגה נחישות, השקעה ושאיפות גבוהות. כיום הפועל חיפה משחקת בליגת העל, ומציגה יכולת לא רעה בכלל (נכון לסוף שנת 2022). האוהדים של הפועל חיפה אולי מפולגים בינם ולבין עצמם – אבל כולם מסורים לקבוצה שלהם בצורה יוצאת דופן.

אף פעם אי אפשר לדעת מתי יהיה ל-"כרישים" מהכרמל יום טוב, ואסור אף פעם לזלזל בקבוצה הזו. ומי יודע, אולי בעתיד אנחנו נראה את הפועל חיפה שוב בבמות האירופיות הכי בכירות. דבר אחד בטוח – הדרבי החיפאי הוא אף פעם לא משעמם.

תוכן עניינים

פוסטים קשורים

דילוג לתוכן