זמני כניסת השבת בחיפה

אנחנו לא מכירים הרבה אנשים שלא אוהבים את יום שבת. לא משנה אם אתם שומרי שבת או לא, אין ספק שיש משהו מיוחד ביום הזה. כל הטירוף של החיים נפסק לרגע, המרדף הבלתי פוסק נעצר, ואנו זוכים ליום של נחת ושלווה עם החברים, האהובים, ובני המשפחה. כל אחד מאיתנו אוהב לבלות את השבת שלו בצורה אחרת. חלק מאיתנו נוסעים לים, חלק מאיתנו נוסעים לאצטדיון לעודד את קבוצת הכדורגל האהובה שלהם, וחלק מאיתנו פשוט אוהבים להיות בבית וליהנות מיום רגוע.

 

איך קובעים מתי שבת נכנסת ויוצאת?

אם תמיד שאלתם את עצמכם איך קובעים את הזמנים של כניסת שבת ויציאת שבת? מי מחליט מתי הרגע המדויק? אז יש לנו כאן תשובה בשבילכם. על פי היהדות היום מתחיל דווקא מהערב שלפניו, ולכן שבת נכנסת בערב כמו שכולם יודעים. השאלה הבאה היא כמובן מתי הערב מתחיל? על פי היהדות הלילה עצמו מתחיל מצאת הכוכבים, שזה 18 דקות אחרי השקיעה. אבל, 18 הדקות שבין השקיעה לצאת הכוכבים הן זמן שאין לו הגדרה מדויקת והוא נקרא 'בין השמשות'. על פי ההלכה חייבים להוסיף לשבת קצת זמן, גם בתחילתה וגם בסופה, פרק הזמן הזה נקרא 'תוספת שבת'. אין הגדרה מדויקת לכמות הזמן שצריך להוסיף לפני השבת, ברוב חלקי הארץ המנהג הוא להכניס את השבת בערך 20 דקות לפני השקיעה. בחיפה המנהג הוא מעט יותר מחמיר ונוהגים להכניס את השבת  כ- 30 דקות לפני השקיעה. תוספת השבת הארוכה ביותר היא בירושלים, שבה נוהגים להכניס את השבת כ- 40 דקות לפני השקיעה. יש גם הבדלי דקות שנובעים מהבדלי המיקום, והכלל הוא שככל שהיישוב מערבי יותר הזמן שלו מאוחר יותר. את השבת נוהגים להוציא כ- 35 דקות לאחר השקיעה.

 

זמני כניסת השבת בעיר חיפה

אז אתם מתכננים לבלות שבת בעיר חיפה בקרוב, כדאי שתדעו בערך מהו לוח הזמנים. בחודש הקרוב שהוא שיאו של שעון חורף שבת נכנסת סביב השעה 16:05-16:10, כאשר זמן כניסת השבת הולך ומתאחר ככל שמתקדמים. זמני כניסת השבת לא משתנים לרוב משנה לשנה. כניסת ראש השנה בחיפה היא לרוב סביב השעה 18:00, הימים הולכים ומתקצרים וחג הסוכות נכנס סביב השעה 17:45. עם המעבר לשעון חורף זמן כניסת השבת מוקדם בשעה כמובן, ושבת חנוכה סביב השעה 16:10. הימים הולכים ומתארכים, ובאזור פורים שבת נכנסת סביב השעה 17:10. חג הפסח נכנס סביב השעה 18:35, ובשיא הקיץ השבתות נכנסות סביב השעה 19:25.

 

סיכום

זמני כניסת השבת משתנים בהתאם ללוח השנה. מכיוון שהשבת נכנסת בערב ויוצאת בערב בשעון חורף השבתות ייכנסו מוקדם ויצאו מוקדם, ואילו בשעון קיץ השבתות ייכנסו מאוחר ויצאו מאוחר. בכל מקרה, אנו ממליצים לבדוק עבור כל שבת באופן פרטני מהם זמני כניסת ויציאת השבת

תוכן עניינים

פוסטים קשורים

דילוג לתוכן