מה זה אימון TABATA?

אימון טבטה הוא שיטת אימון מקורית וייחודית המשתמשת במרווחי זמן בעצימות גבוהים לסירוגין. זה אולי נשמע מסובך, אבל זה יחסית קל לביצוע ברגע שמתרגלים 🙂

התכנית נקראת כך על שם החוקר היפני ד"ר איזומי טבטה

שפיתח את השיטה בשנת 1996, אימון טבטה מאפשר חילופי תרגילים המכוונים לקבוצות שרירים גדולות יותר. זה נעשה על ידי הפעלת משקל גוף ושימוש במרווחי זמן לסירוגין בעוצמה גבוהה (HIIT) של 10 – 15 דקות ביום.

ישנם סוגים רבים ושונים של אימוני HIIT

אך Tabata היא ככל הנראה היעילה ביותר וניתנת לביצוע תוך 4 דקות בלבד. ישנן עדויות כי יעיל יותר לשרוף קלוריות בקצב של 1,500 עד 2,000 קלוריות לדקה, יותר מכל תרגיל אחר.  שימוש במרווחים בעצימות גבוהה כמו טבאטה יכול לשפר את היכולת האירובית במגוון דרכים, לא רק מבחינת מדד מסת הגוף (BMI), אלא גם מבחינת הגוף, קצב הלב ולחץ הדם. 

אם ניסית אי פעם אימוני אינטרוולים

אתה בטח מכיר את פרוטוקול Tabata, סוג של אימון אינטרוולים בעצימות גבוהה. כאשר חובבי כושר ומאמנים מדברים על "אימון טבטה" או "פרוטוקול טבטה", הם מתכוונים לאימוני אינטרוולים בעצימות גבוהה.

לפני שנמשיך בסקירה זו, יש לציין כי המינוח של אימון טבטה שונה מזה של שיטות אימון לסירוגין. לכן, אימונים לסירוגין ואימוני אינטרוולים שונים לעיתים מאימוני טבטה.

למרות שהמונחים "טבטה" ו- "HIIT" משמשים לעתים כמילים נרדפות

ראוי לציין שטבטה הוא רק סוג אחד של אימון HIIT. אם אתה רוצה לשמור על האימונים בעצימות גבוהה, הייתי מציע לנסות אימון בסגנון טבטה אם אתה רוצה לחסוך זמן. או אם הגישה לחדר כושר ולציוד הכושר מוגבלת, אימון של 15-20 דקות יכול להיות מעולה.

אימון טבטה

המכונה גם פרוטוקול טבטה, הוא סוג של פעילות גופנית בעצימות גבוהה (HIIT) לגברים ולנשים. חוקרים יפנים פיתחו רצף של 20 שניות תרגילים ואחריהם 10 שניות מנוחה ומנוחה של 10 שניות בין כל תרגיל, מה שהופך אותם לאינטנסיביים להפליא. התרגילים באימון טבטה נמשכים בדרך כלל 4 דקות בלבד ומחולקים ל -20 שניות של עבודה כל אחד, ואחריהם עשרות שניות של הפסקות, שחוזרות על עצמם במשך 8 סיבובים בסך הכל.

צורת אימונים זו מעמיסה מאוד על גופך ואתה שורף יותר קלוריות בפחות זמן

אימון טבטה מגביר את הביצועים האירוביים והאנאירוביים על ידי קריאת תיגר על מערכת הלב וכלי הדם והשרירים. עיקרון זה חל על כל סוגי האימונים, החל מאימון קרדיו עד לאימוני כוח.

אימון בטבטה הוא דרך נהדרת לרדת במשקל ביעילות, לשרוף עוד כמה קלוריות ולהפיק יותר מזמן האימון!

למידע מורחב אודות אימון TABATA כדאי לבדוק ב- thebodyfitgymbuddy.com

תוכן עניינים

פוסטים קשורים

דילוג לתוכן